Kategorie
Producent
Wybierz olej silnikowy!
Oleje silnikowe to wyselekcjonowana grupa środków smarnych, których zadaniem jest smarowanie punktów krytycznych elementów silnika, odbieranie czy też transportowanie ciepła, utrzymywanie silnika w czystości oraz jego konserwacja.
Oleje silnikowe to złożona mieszanina olejów bazowych oraz dodatków, które determinują jaki olej będzie miał przeznaczenie. Oleje bazowe możemy podzielić na V grup tj. oleje mineralne, oleje półsyntetyczne, oleje hydrocrakowane, oleje na bazie PAO, oleje estrowe.
Olej silnikowy powinien być dostosowany przede wszystkich do zaleceń producenta, brane pod uwagę powinny być również warunki eksploatacyjne w jakich silnik pracuję, styl jazdy kierowcy, sposób użytkowania pojazdu. Oleje silnikowe klasyfikujemy według klasy lepkości oleju SAE oraz norm ACEA oraz API.
Najpopularniejszymi klasami na dzień dzisiejszy są klasy lepkości SAE 5W30, SAE 5W40 oraz SAE 0W30. Coraz częściej mamy do czynienia z klasą lepkości SAE 0W20, która to jest dostosowana między innymi do najnowszych wymagań norm czystości EURO VI oraz pojazdów hybrydowych czy plug-in.
Popularne aprobaty producentów samochodów to: GM dexos2, Ford M2C-913D, BMW LL-04, MB 229.31, MB 229.51, VW 502.00/505.00, VW 505.01, VW 504.00/507.00, najnowsza norma grupy VW 508.00/509.00, PSA B71 2312, BMW LL 12FE, Fiat 9.55535-GS1, DS-1, VOLVO VCC 95200377, Renault RN 720, Jaguar Land Rover STJLR 51.5122
Nowoczesne normy ACEA to ACEA C1, najpopularniejsze ACEA C2 i C3 oraz ACEA C4, oznaczające poziom SAPS oleju. Najnowsza norma C5 została opublikowana niedawno i zastępują popularną normę A5/B5. Normy te powstały na potrzeby współpracy z nowoczesnymi układami oczyszczania spalin DPF, SCR, GPF.
Kiedy należy wymienić olej silnikowy?
Przynajmniej raz w roku należy wymienić olej w silniku. Wynika to z faktu, że czynniki mechaniczne, a także zachodzące w silniku reakcje chemiczne sprawiają, że olej traci swoje unikalne właściwości. Jeśli intensywnie eksploatujemy pojazd, nawet częściej.
Castrol EDGE 0W30 1L
- ACEA C2, C3
- API SN/CF
- BMW Longlife-04
- MB-Approval 229.31/ 229.51
Dostępność: brak towaru
Wysyłka w: 24 godziny
Castrol EDGE 0W30 4L
- ACEA C2, C3
- API SN/CF
- BMW Longlife-04
- MB-Approval 229.31/ 229.51
Dostępność: brak towaru
Wysyłka w: 24 godziny
Castrol EDGE 0W40 1L
- ACEA C3
- API SN
- VW 502 00/ 505 00
- BMW Longlife-04
- MB-Approval 229.31/ 229.51
- Porsche A40
- Fiat 9.55535-S2
- Renault RN 0700/RN 0710
- dexos2®*
Dostępność: brak towaru
Wysyłka w: 24 godziny
Castrol EDGE 0W40 4L
- ACEA C3
- API SN
- VW 502 00/ 505 00
- BMW Longlife-04
- MB-Approval 229.31/ 229.51
- Porsche A40
- Fiat 9.55535-S2
- Renault RN 0700/RN 0710
- dexos2®*
Dostępność: brak towaru
Wysyłka w: 24 godziny
Castrol EDGE 10W60 1L
- ACEA A3/B3, A3/B4
- API SN/CF
- VW 501 01/ 505 00
- Zatwierdzony do stosowania w modelach BMW M.
- Zatwierdzony do stosowania w silnikach Koenigsegg.
- Odpowiedni do stosowania w modelach Aston Martin V8 Vantage S, Audi R8 V10 GT, Bugatti Chiron, Bugatti Veyron, Ferrari F12 Berlinetta i Ferrari FF
Dostępność: brak towaru
Wysyłka w: 24 godziny
Castrol EDGE 10W60 4L
- ACEA A3/B3, A3/B4
- API SN/CF
- VW 501 01/ 505 00
- Zatwierdzony do stosowania w modelach BMW M.
- Zatwierdzony do stosowania w silnikach Koenigsegg.
- Odpowiedni do stosowania w modelach Aston Martin V8 Vantage S, Audi R8 V10 GT, Bugatti Chiron, Bugatti Veyron, Ferrari F12 Berlinetta i Ferrari FF
Dostępność: 1-2 sztuki
Wysyłka w: 24 godziny
Castrol EDGE 5W30 1L
- ACEA C3
- MB-Approval 229.31/ 229.51
- VW 504 00/ 507 00
Dostępność: 3-5 sztuk
Wysyłka w: 24 godziny
Castrol EDGE 5W30 4L
- ACEA C3
- MB-Approval 229.31/ 229.51
- VW 504 00/ 507 00
Dostępność: 1-2 sztuki
Wysyłka w: 24 godziny
Castrol EDGE 5W30 5L
- ACEA C3
- MB-Approval 229.31/ 229.51
- VW 504 00/ 507 00
Dostępność: brak towaru
Wysyłka w: 24 godziny