Kategorie
Producent
Dostępność
Automatyczne skrzynie oraz systemy wspomagania kierowania, wymagają skomplikowanych płynów typu ATF. Niezależnie czy mamy do czynienia z autem osobowym, ciężarowym , płyny ATF są niezbędne do zapewnienia ochrony i smarowania elementów automatycznej skrzyni, w szerokim zakresie temperatur.
Na rynku spotkać możemy skrzynie automatyczne 4 i 5 biegowe starszej generacji, gdzie olej klasy Dexron II i Dexron III były optymalnym wyborem.
Normy: G052 162, G055 005, Mercedes A 0019892203, ATF LT 71141, ATF LA 2634, BMW 8322 9407765, BMW 8322 9407807, Ford WSS-M2C938-A
W tej chwili producenci automatycznych skrzyń biegów, stosują już konstrukcję 6, 7,8 a nawet 9 biegowe. Najnowsze płyny ATF muszę spełniać jeszcze bardziej rygorystyczne wymogi producentów, takie jak: Norma: ZF GA8HP45Z/70Z/90Z 8/1, BMW 83222305397 (do 02.2013 83222152426), VW/AUDI G 060162 A1/A2/A6, VW G055162
ENEOS Premium ATF DIII 1L
- GM: DEXRON III (F i G)
- Allison: C-4
- Ford: MERCON
- Daimler Chrysler 236.1 /5 /9
- Voith G 607/ H55.6335.34
- ZF TE ML 03D/04D/09B/11A/14B/17C
- MAN 339F / MAN 339 V1 i 339 Z1
- DEXRON II-E, II-D, B, AQ-ATF typu A
- MERCON M2C 138-CJ, M2C 166-H
- Caterpillar TO-2
- Renk Doromat
- Volvo 97335 -12
Dostępność: wycofany z oferty
ENEOS Premium ATF Type SP 1L
- Hyundai & Kia SP-III
- Hyundai & Kia SP-IIM
- Hyundai & Kia SP-II
- Mitsubishi SP-III (Both Automatic & CVTs)
Dostępność: wycofany z oferty