Producent
Wybierz olej silnikowy!
Oleje silnikowe to wyselekcjonowana grupa środków smarnych, których zadaniem jest smarowanie punktów krytycznych elementów silnika, odbieranie czy też transportowanie ciepła, utrzymywanie silnika w czystości oraz jego konserwacja.
Oleje silnikowe to złożona mieszanina olejów bazowych oraz dodatków, które determinują jaki olej będzie miał przeznaczenie. Oleje bazowe możemy podzielić na V grup tj. oleje mineralne, oleje półsyntetyczne, oleje hydrocrakowane, oleje na bazie PAO, oleje estrowe.
Olej silnikowy powinien być dostosowany przede wszystkich do zaleceń producenta, brane pod uwagę powinny być również warunki eksploatacyjne w jakich silnik pracuję, styl jazdy kierowcy, sposób użytkowania pojazdu. Oleje silnikowe klasyfikujemy według klasy lepkości oleju SAE oraz norm ACEA oraz API.
Najpopularniejszymi klasami na dzień dzisiejszy są klasy lepkości SAE 5W30, SAE 5W40 oraz SAE 0W30. Coraz częściej mamy do czynienia z klasą lepkości SAE 0W20, która to jest dostosowana między innymi do najnowszych wymagań norm czystości EURO VI oraz pojazdów hybrydowych czy plug-in.
Popularne aprobaty producentów samochodów to: GM dexos2, Ford M2C-913D, BMW LL-04, MB 229.31, MB 229.51, VW 502.00/505.00, VW 505.01, VW 504.00/507.00, najnowsza norma grupy VW 508.00/509.00, PSA B71 2312, BMW LL 12FE, Fiat 9.55535-GS1, DS-1, VOLVO VCC 95200377, Renault RN 720, Jaguar Land Rover STJLR 51.5122
Nowoczesne normy ACEA to ACEA C1, najpopularniejsze ACEA C2 i C3 oraz ACEA C4, oznaczające poziom SAPS oleju. Najnowsza norma C5 została opublikowana niedawno i zastępują popularną normę A5/B5. Normy te powstały na potrzeby współpracy z nowoczesnymi układami oczyszczania spalin DPF, SCR, GPF.
Kiedy należy wymienić olej silnikowy?
Przynajmniej raz w roku należy wymienić olej w silniku. Wynika to z faktu, że czynniki mechaniczne, a także zachodzące w silniku reakcje chemiczne sprawiają, że olej traci swoje unikalne właściwości. Jeśli intensywnie eksploatujemy pojazd, nawet częściej.
MatraX Heavy Classic Evo 15w40 208L
- ACEA E7-12
- API CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF/SL
- MB 228.3
- MAN M 3275
- MTU Type 2
- Volvo VDS-3
- Renault RLD/RLD-2
- Mack EO-N/EO-M PLUS
- Cummins CES 20076/77/78
- Caterpillar ECF-2/ECF-1-a
- Deutz DQC III-10
- Detroit Diesel 93K215
- Global DHD-1
Dostępność: dostępny na zamówienie
MatraX Heavy Classic Evo 15w40 20L
- ACEA E7-12
- API CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF/SL
- MB 228.3
- MAN M 3275
- MTU Type 2
- Volvo VDS-3
- Renault RLD/RLD-2
- Mack EO-N/EO-M PLUS
- Cummins CES 20076/77/78
- Caterpillar ECF-2/ECF-1-a
- Deutz DQC III-10
- Detroit Diesel 93K215
- Global DHD-1
Dostępność: 3-5 sztuk
Wysyłka w: 24 godziny
MatraX Heavy Classic Evo 15w40 5L
- ACEA E7-12
- API CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF/SL
- MB 228.3
- MAN M 3275
- MTU Type 2
- Volvo VDS-3
- Renault RLD/RLD-2
- Mack EO-N/EO-M PLUS
- Cummins CES 20076/77/78
- Caterpillar ECF-2/ECF-1-a
- Deutz DQC III-10
- Detroit Diesel 93K215
- Global DHD-1
Dostępność: 3-5 sztuk
Wysyłka w: 24 godziny
Ravenol DXG CleanSynto 5W30 4L
- Ravenol DXG 5W30 CleanSynto® nie będzie już dostępny. Ravenol DXG 5W30 w najnowszej technologii USVO jest dostępny w naszym sklepie
- API SN Plus
- API SN Resource Conserving
- ILSAC GF-5
- GM dexos1™ Gen 2 (License No. D10709HK081)
- Ford WSS-M2C946-A, Ford WSS-M2C929-A
- Chrysler MS-6395
- Honda/Acura HTO-06
Dostępność: wycofany z oferty
Ravenol FDS 5W30 CleanSynto 1L
- API SL/CF
- ACEA A1/B1, ACEA A5/B5
- RENAULT RN0700
- FORD WSS-M2C913-D, Ford WSS-M2C-913-C
- Fiat 9.55535-G1
- JAGUAR LAND ROVER STJLR.03.5003
Dostępność: wycofany z oferty
Ravenol FDS 5W30 CleanSynto 5L
- API SL/CF
- ACEA A1/B1, ACEA A5/B5
- RENAULT RN0700
- FORD WSS-M2C913-D, Ford WSS-M2C-913-C
- Fiat 9.55535-G1
- JAGUAR LAND ROVER STJLR.03.5003
Dostępność: wycofany z oferty
Ravenol SSL 0W40 CleanSynto 5L
- API SN/CF
- ACEA A3/B4
- MB 229.5
- Renault RN0700
- Renault RN0710
- Porsche A40
- VW 502 00 / 505 00
- BMW Longlife-01
Dostępność: wycofany z oferty
Ravenol Turbo VST 5W40 CleanSynto 1L
- API SN/CF
- ACEA A3/B4
- MB 229.5
- Porsche A40
- VW 502 00 / 505 00
- BMW Longlife-01
- Opel GM-LL-B-025
- Renault RN0700 / RN0710
- Fiat 9.55535-Z2
- Chrysler MS-12991 (zastępuje MS-10896), MS-10850
Dostępność: wycofany z oferty
Ravenol Turbo VST 5W40 CleanSynto 5L
- API SN/CF
- ACEA A3/B4
- MB 229.5
- Porsche A40
- VW 502 00 / 505 00
- BMW Longlife-01
- Opel GM-LL-B-025
- Renault RN0700 / RN0710
- Fiat 9.55535-Z2
- Chrysler MS-12991 (zastępuje MS-10896), MS-10850
Dostępność: wycofany z oferty