Kategorie
Producent
Wybierz olej silnikowy!
Oleje silnikowe to wyselekcjonowana grupa środków smarnych, których zadaniem jest smarowanie punktów krytycznych elementów silnika, odbieranie czy też transportowanie ciepła, utrzymywanie silnika w czystości oraz jego konserwacja.
Oleje silnikowe to złożona mieszanina olejów bazowych oraz dodatków, które determinują jaki olej będzie miał przeznaczenie. Oleje bazowe możemy podzielić na V grup tj. oleje mineralne, oleje półsyntetyczne, oleje hydrocrakowane, oleje na bazie PAO, oleje estrowe.
Olej silnikowy powinien być dostosowany przede wszystkich do zaleceń producenta, brane pod uwagę powinny być również warunki eksploatacyjne w jakich silnik pracuję, styl jazdy kierowcy, sposób użytkowania pojazdu. Oleje silnikowe klasyfikujemy według klasy lepkości oleju SAE oraz norm ACEA oraz API.
Najpopularniejszymi klasami na dzień dzisiejszy są klasy lepkości SAE 5W30, SAE 5W40 oraz SAE 0W30. Coraz częściej mamy do czynienia z klasą lepkości SAE 0W20, która to jest dostosowana między innymi do najnowszych wymagań norm czystości EURO VI oraz pojazdów hybrydowych czy plug-in.
Popularne aprobaty producentów samochodów to: GM dexos2, Ford M2C-913D, BMW LL-04, MB 229.31, MB 229.51, VW 502.00/505.00, VW 505.01, VW 504.00/507.00, najnowsza norma grupy VW 508.00/509.00, PSA B71 2312, BMW LL 12FE, Fiat 9.55535-GS1, DS-1, VOLVO VCC 95200377, Renault RN 720, Jaguar Land Rover STJLR 51.5122
Nowoczesne normy ACEA to ACEA C1, najpopularniejsze ACEA C2 i C3 oraz ACEA C4, oznaczające poziom SAPS oleju. Najnowsza norma C5 została opublikowana niedawno i zastępują popularną normę A5/B5. Normy te powstały na potrzeby współpracy z nowoczesnymi układami oczyszczania spalin DPF, SCR, GPF.
Kiedy należy wymienić olej silnikowy?
Przynajmniej raz w roku należy wymienić olej w silniku. Wynika to z faktu, że czynniki mechaniczne, a także zachodzące w silniku reakcje chemiczne sprawiają, że olej traci swoje unikalne właściwości. Jeśli intensywnie eksploatujemy pojazd, nawet częściej.
Motul 8100 X-Clean+ 5W30 60L
- ACEA C3
- API SM/CF
- VW 504 00 / 507 00 ; PORSCHE C30 ; MB-APPROVAL 229.51 ; BMW LL-04
Dostępność: dostępny na zamówienie
Motul 300V Power Racing 5W30 20L
- Przewyższa wymagania ACEA i API
Dostępność: dostępny na zamówienie
Shell Rimula R6 LME 5w30 20L
- ACEA E6, E7
- Cummins CES 20077
- Deutz DQC IV-10 LA
- IVECO TLS E6 (spełnia wymagania)
- MACK EO-N
- MAN 3477, 3677
- MB-Approval 228.51
- Renault Truck RLD-2
- Volvo VDS-3
- Scania dla olejów niskopopiołowych
Dostępność: dostępny na zamówienie
Shell Rimula R4 L 15W40 20L
- Caterpillar: ECF-2, ECF-3
- Cummins: CES 20081, 77, 72, 71
- DDC: 93K218
- Deutz: DQC III-10 LA
- MACK: EO-O Premuim Plus
- MAN: 3575
- MB-Approval 228.31
- MTU: Category 2.1
- Renault Trucks RLD-3
- JASO: DH-2
- IVECO: T2 E7 (spełnia wymagania)
- Volvo: VDS-4, VDS-3
- API: CJ-4, CI-4+, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CF
- ACEA: E9, E7
Dostępność: dostępny na zamówienie
Motul 300V Competition 15W50 5L
- powyżej istniejących standardów Motorsport
Dostępność: dostępny na zamówienie
Motul 8100 X-Max 0W40 5L
- ACEA A3/B4
- API SN
Dopuszczenia:
- BMW LL-01
- FORD WSS M2C 937A
- MB-Approval 229.5
- Porsche A40
- VW 502 00 – 505 00
Dostępność: brak towaru
Wysyłka w: 24 godziny
Motul Specific Dexos 2 5W30 5L
- ACEA C3
- API PERFORMANCES SN/CF
- GM-OPEL DEXOS2 - LICENSE NUMBER: GB2A01020701
Dostępność: dostępny na zamówienie
Motul 8100 Eco-Clean C2 5w30 5L
- ACEA C2
- API SN/CF
- PSA B71 2290
- FIAT 9.55535-S1
Dostępność: brak towaru
Wysyłka w: 24 godziny