Kategorie
Oleje klasy SAE 10W40 to najpopularniejsza lepkość lat 90tych. Oleje tej klasy nadawały się do wszystkich nowoczesnych silników benzynowych oraz diesla z turbo i bez. Oleje klasy SAE 10W40 to zazwyczaj produkty półsyntetyczne z bogatym pakietem dodatków, odporne na utlenianie. Współpracowały optymalnie z katalizatorami, zapewniały umiarkowaną oszczędność paliwa w stosunku do produktów mineralnych klasy 15W40.
Najpopularniejsze specyfikacje tej grupy to ACEA A3/B4 oraz API SL/CF, nowoczesne oleje tej klasy osiągały nawet normę API SM/SN. Popularne dopuszczenia dla klasy lepkości SAE 10W40 to: MB 229.1, VW 501.00/505.00, 502.00 czy MB 229.3, RN 700 czy MTF-94, PSA B71:2295.
Niektórzy producenci wzbogacają swoje produkty klasy 10W40 o takie dodatki jak MoS2. Dwusiarczek molibdenu wpływa na zmniejszenie zużycie paliwa oraz silnika. Poprawia kulturę pracy silnika, zmniejszając hałas wydobywający się z silnika.
Mobil Delvac MX EXT 10w40 20L
- ACEA B2, ACEA A2
- API CG-4, API CF-4, API CF
- Cummins CES 20072, CES 20071, CES 20077, CES 20076, CES 20078
- Detroit 7SE 270 (4-STROKE CYCLE)
- RENAULT TRUCKS RLD
- VOLVO VDS-2, VDS-3
- API CI-4, API CH-4
- API SL, API SJ
- CATERPILLAR ECF-2
- AVTODISEL (YaMZ) YaMZ-6-12
- KAMAZ, silniki Euro-3, Euro-4 and Euro-5
- MAN M 3275-1
- MB-Approval 228.3
- MTU Oil Category 2
- RENAULT TRUCKS RLD-2
- Mack EO-M Plus, Mack EO-N
Dostępność: dostępny na zamówienie
Mobil Delvac XHP ESP 10w40 4L
Dostępność: dostępny na zamówienie
Total Quartz 7000 10W40 60L
- ACEA A3/B4
- API SN/CF
- PSA B71 2294 / B 71 2300
- VOLKSWAGEN 501.01 / 505.00
- MB 229.1
Dostępność: dostępny na zamówienie