Oleje klasy SAE 10W40 to najpopularniejsza lepkość lat 90tych. Oleje tej klasy nadawały się do wszystkich nowoczesnych silników benzynowych oraz diesla z turbo i bez. Oleje klasy SAE 10W40 to zazwyczaj produkty półsyntetyczne z bogatym pakietem dodatków, odporne na utlenianie. Współpracowały optymalnie z katalizatorami, zapewniały umiarkowaną oszczędność paliwa w stosunku do produktów mineralnych klasy 15W40.
Najpopularniejsze specyfikacje tej grupy to ACEA A3/B4 oraz API SL/CF, nowoczesne oleje tej klasy osiągały nawet normę API SM/SN. Popularne dopuszczenia dla klasy lepkości SAE 10W40 to: MB 229.1, VW 501.00/505.00, 502.00 czy MB 229.3, RN 700 czy MTF-94, PSA B71:2295.
Niektórzy producenci wzbogacają swoje produkty klasy 10W40 o takie dodatki jak MoS2. Dwusiarczek molibdenu wpływa na zmniejszenie zużycie paliwa oraz silnika. Poprawia kulturę pracy silnika, zmniejszając hałas wydobywający się z silnika.
Texaco Delo 400 RDS 10W40 20L
- MAN 3477
- MB228.51, MB 226.9
- Mack EO-N
- Renault RLD-2
- Volvo VDS-3
- API CI-4
- ACEA E6/E7
Dostępność: brak towaru
Wysyłka w: 24 godziny
YACCO VX 500 10W40 5L
- ACEA A3/B4
- API SN/CF
- PSA B71 2300
- RN0710/0700
- MB-229.3
- VW 502.00/505.00
Dostępność: brak towaru
Wysyłka w: 24 godziny
Texaco Havoline Extra 10w40 5L
- ACEA A3/B4 (obejmuje A3/B3)
- API SN, CF
- MB-Approval 229.3, 226.5
- RN 0700, RN 0710
- VW 501.01, 502.00, 505.00
- FIAT 9.55535 G2/D2
- PSA B71-23006
Dostępność: brak towaru
Wysyłka w: 24 godziny
YACCO VX 300 10W40 5L
- ACEA A3/B4
- API SL/CF
- MB 229.1
- VW 501.01/VW 505.00
Dostępność: brak towaru
Wysyłka w: 24 godziny
YACCO VX 500 10W40 2L
- ACEA A3/B4
- API SN/CF
- PSA B71 2300
- RN0710/0700
- MB-229.3
- VW 502.00/505.00
Dostępność: brak towaru
Wysyłka w: 24 godziny
YACCO VX 500 10W40 1L
- ACEA A3/B4
- API SN/CF
- PSA B71 2300
- RN0710/0700
- MB-229.3
- VW 502.00/505.00
Dostępność: brak towaru
Wysyłka w: 24 godziny