![](/public/images/1px.gif)
Oleje klasy SAE 10W40 to najpopularniejsza lepkość lat 90tych. Oleje tej klasy nadawały się do wszystkich nowoczesnych silników benzynowych oraz diesla z turbo i bez. Oleje klasy SAE 10W40 to zazwyczaj produkty półsyntetyczne z bogatym pakietem dodatków, odporne na utlenianie. Współpracowały optymalnie z katalizatorami, zapewniały umiarkowaną oszczędność paliwa w stosunku do produktów mineralnych klasy 15W40.
Najpopularniejsze specyfikacje tej grupy to ACEA A3/B4 oraz API SL/CF, nowoczesne oleje tej klasy osiągały nawet normę API SM/SN. Popularne dopuszczenia dla klasy lepkości SAE 10W40 to: MB 229.1, VW 501.00/505.00, 502.00 czy MB 229.3, RN 700 czy MTF-94, PSA B71:2295.
Niektórzy producenci wzbogacają swoje produkty klasy 10W40 o takie dodatki jak MoS2. Dwusiarczek molibdenu wpływa na zmniejszenie zużycie paliwa oraz silnika. Poprawia kulturę pracy silnika, zmniejszając hałas wydobywający się z silnika.
![MatraX Heavy Sintesis 10w40 20L](/environment/cache/images/300_300_productGfx_46920eba30b23bd2804fe657367395ee.jpg)
![MatraX Heavy Sintesis 10w40 5L](/environment/cache/images/300_300_productGfx_ffdac44685e1ec1818f9b44843975f57.jpg)
![Millers Oils EE Performance 10w40 1L](/environment/cache/images/300_300_productGfx_cac8bd0976241b783a6df5d006b07bc4.jpg)
![Millers Oils EE Semi Synthetic 10w40 1L](/environment/cache/images/300_300_productGfx_aea3cb79d39ade511071c3ad98805b2e.jpg)
![Millers Oils EE Semi Synthetic 10w40 5L](/environment/cache/images/300_300_productGfx_dbc9abc93698f6cd29c8456c0b7c10c3.jpg)
![Millers Oils Trident 10w40 1L](/environment/cache/images/300_300_productGfx_d01e59690ebdf528ef46a4631b0af0e3.jpg)