Najpopularniejsza klasa lepkości występująca na rynku Europejskim. Oleje w klasie SAE 5W30 to idealne rozwiązanie dla klimatu umiarkowanego, gdzie występują niskie temperatury zimą i wysokie latem. Oleje w tej klasie mają dobra płynność w temperaturach ujemnych oraz trzymają stabilne parametry podczas normalnej eksploatacji.
Klasa SAE 5W30 istnieje na rynku od ponad 20 lat i jest nadal z powodzeniem stosowane przez znakomitą większość producentów silników. Grupa VW używa tej klasy lepkości dla dopuszczenia 502.00, 504.00/507.00, 506.01, VW 505.00. Producent BMW dla dopuszczenia BMW LL-04 oraz inni m.in. GM Dexos2, FORD M2C-913A,B,C,D, MB 229.31, MB 229.51, grupa PSA B71 2290, Fiat: 9.55535-S1, RN 700 i RN 720, Porsche C30
Oleje tej klasy będę w kolejnych latach zastępowane klasą lepkości SAE 0W20, a jest to spowodowane co raz ostrzejszymi wymogami dotyczącymi czystości spalin oraz technologią budowy silników spalinowych.
Shell Rimula R6 LME 5w30 20L
- ACEA E6, E7
- Cummins CES 20077
- Deutz DQC IV-10 LA
- IVECO TLS E6 (spełnia wymagania)
- MACK EO-N
- MAN 3477, 3677
- MB-Approval 228.51
- Renault Truck RLD-2
- Volvo VDS-3
- Scania dla olejów niskopopiołowych
Dostępność: dostępny na zamówienie
Shell Helix Ultra ECT C3 5W30 4L
- ACEA C3
- Mercedes-Benz MB 229.51
- BMW Longlife-04
- Chrysler MS-11106
- GM dexos2
Dostępność: 3-5 sztuk
Wysyłka w: 24 godziny
Shell Helix HX8 ECT C3 5W30 1L
- ACEA C3
- MB-Approval 229.31, 229.51
- BMW LL-04
Dostępność: 3-5 sztuk
Wysyłka w: 24 godziny