Kategorie
Klasa lepkości SAE 5W40, to druga po SAE 5W30 najczęściej stosowana lepkość w nowoczesnych silnikach benzynowych oraz diesla, spełniających normy Euro IV i V. Klasa ta cechuję się lepszą odpornością na „ścinanie” w wysokich temperaturach, stosować ją można w autach gdzie producent przewiduję taką lepkość lub tam gdzie moc silnika jest wyższa niż przeciętna lub sposób eksploatacji ją wymusza.
Klasa SAE 5W40 jest bardzo popularna wśród takich producentów jak Fiat, Alfa Romeo, Mercedes, VW. Najpopularniejsza norma VW 505.01 była szeroko stosowana właśnie przy okazji tej klasy lepkości, dla silników wyposażonych w tzw. „pompo-wtryskiwacze”. Najczęstsze dopuszczenia występujące przy okazji tego rodzaju klasy lepkości to: 502.00, VW 505.00, VW 505.01, BMW LL-04 oraz m.in. GM Dexos2, FORD M2C-913 A,B,C,D, MB 229.31, MB 229.51, Ford M2C917-A, Porsche A40
Mobil Delvac 1 5W40 20L
- API CI-4 PLUS/CI-4/CH-4/SL/SJ
- ACEA E7/E4
- Cummins CES 20078/20077/20076
- Ford WSS-M2C171-D
- Renault Trucks RXD
- Global DHD-1
- JASO DH-1
- ISUZU DEO (w/o DPD Equipped Vehicles)
- Detroit Fluids Specification 93K214
- MB-Approval 235.28
- MB-Approval 228.5
- Voith Retarder Oil Class B
- Volvo VDS-2
- API CG-4/CF-4/CF
- Caterpillar ECF-1-a
- Cummins CES 20072/20071/20075
- ACEA E5/ E3
- MACK EO-N Premium Plus/EO-M
Dostępność: dostępny na zamówienie
Motul 300V Power Racing 5W40 2L
- Przewyższa wymagania ACEA i API.
Dostępność: dostępny na zamówienie