Kategorie
Producent
Klasa lepkości SAE 5W40, to druga po SAE 5W30 najczęściej stosowana lepkość w nowoczesnych silnikach benzynowych oraz diesla, spełniających normy Euro IV i V. Klasa ta cechuję się lepszą odpornością na „ścinanie” w wysokich temperaturach, stosować ją można w autach gdzie producent przewiduję taką lepkość lub tam gdzie moc silnika jest wyższa niż przeciętna lub sposób eksploatacji ją wymusza.
Klasa SAE 5W40 jest bardzo popularna wśród takich producentów jak Fiat, Alfa Romeo, Mercedes, VW. Najpopularniejsza norma VW 505.01 była szeroko stosowana właśnie przy okazji tej klasy lepkości, dla silników wyposażonych w tzw. „pompo-wtryskiwacze”. Najczęstsze dopuszczenia występujące przy okazji tego rodzaju klasy lepkości to: 502.00, VW 505.00, VW 505.01, BMW LL-04 oraz m.in. GM Dexos2, FORD M2C-913 A,B,C,D, MB 229.31, MB 229.51, Ford M2C917-A, Porsche A40
Ravenol Turbo VST 5W40 CleanSynto 1L
- API SN/CF
- ACEA A3/B4
- MB 229.5
- Porsche A40
- VW 502 00 / 505 00
- BMW Longlife-01
- Opel GM-LL-B-025
- Renault RN0700 / RN0710
- Fiat 9.55535-Z2
- Chrysler MS-12991 (zastępuje MS-10896), MS-10850
Dostępność: wycofany z oferty
Ravenol Turbo VST 5W40 CleanSynto 5L
- API SN/CF
- ACEA A3/B4
- MB 229.5
- Porsche A40
- VW 502 00 / 505 00
- BMW Longlife-01
- Opel GM-LL-B-025
- Renault RN0700 / RN0710
- Fiat 9.55535-Z2
- Chrysler MS-12991 (zastępuje MS-10896), MS-10850
Dostępność: wycofany z oferty
Ravenol VPD 5W40 CleanSynto 5L
Ravenol VPD 5W40 został wycofany - zastępuje go Ravenol VMO 5W40
- API SM/CF
- ACEA C3 VW 505 00 / 505 01, VW 502 00
- MB 229.51
- Ford WSS M2C 917A
- BMW Longlife-04
- Fiat 9.55535-GH2
- Chrysler MS-11116
Dostępność: wycofany z oferty