Klasa lepkości SAE 5W40, to druga po SAE 5W30 najczęściej stosowana lepkość w nowoczesnych silnikach benzynowych oraz diesla, spełniających normy Euro IV i V. Klasa ta cechuję się lepszą odpornością na „ścinanie” w wysokich temperaturach, stosować ją można w autach gdzie producent przewiduję taką lepkość lub tam gdzie moc silnika jest wyższa niż przeciętna lub sposób eksploatacji ją wymusza.
Klasa SAE 5W40 jest bardzo popularna wśród takich producentów jak Fiat, Alfa Romeo, Mercedes, VW. Najpopularniejsza norma VW 505.01 była szeroko stosowana właśnie przy okazji tej klasy lepkości, dla silników wyposażonych w tzw. „pompo-wtryskiwacze”. Najczęstsze dopuszczenia występujące przy okazji tego rodzaju klasy lepkości to: 502.00, VW 505.00, VW 505.01, BMW LL-04 oraz m.in. GM Dexos2, FORD M2C-913 A,B,C,D, MB 229.31, MB 229.51, Ford M2C917-A, Porsche A40
Ravenol VPD 5W40 CleanSynto 1L
- API SM/CF
- ACEA C3 VW 505 00 / 505 01, VW 502 00
- MB 229.51
- Ford WSS M2C 917A
- BMW Longlife-04
- Fiat 9.55535-GH2
- Chrysler MS-11116
Dostępność: 3-5 sztuk
Wysyłka w: 24 godziny
Shell Helix HX8 5W40 1L
- API SN PLUS/API SN
- ACEA A3/B3, A3/B4
- MB-Approval 229.3
- VW Standard 502.00, 505.00
- Renault RN 0700, RN 0710
- 9.55535-M2.
Dostępność: 1-2 sztuki
Wysyłka w: 24 godziny
Shell Helix HX8 5W40 4L
- API SN PLUS/API SN
- ACEA A3/B3, A3/B4
- MB-Approval 229.3
- VW Standard 502.00, 505.00
- Renault RN 0700, RN 0710
- 9.55535-M2.
Dostępność: 1-2 sztuki
Wysyłka w: 24 godziny
Total Quartz 9000 5W40 5L
- ACEA A3 / B4
- API SM / CF
- VW 502.00 / 505.00
- MB 229.1 / 229.3
- BMW Longlife 01
- PORSCHE A40
Dostępność: 1-2 sztuki
Wysyłka w: 24 godziny